» Chevrolet Camaro ZL1 ، کامارو گردن کلفت می آید
مرکز تخصصی دانلود رایگان ,بازی,فیلم,انیمیشن,ترینر,pc,xbox,wii,iphone,psp,ps1,ps2,ps3,جالب ودیدنی,ایرانی,آبدیت نود,پسورد,سریال,

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

» Chevrolet Camaro ZL1 ، کامارو گردن کلفت می آید
نویسنده : amir90 تاریخ : چهار شنبه 30 شهريور 1390

 

 » Chevrolet Camaro ZL1 ، کامارو گردن کلفت می آید

از همان ابتدا که نسل جدید شورولت کامارو به بازار ارائه شد، با توجه به سنت شورولت، شایعه تولید نسخه ای به مراتب قدرتمند تر آن با کد Z28 همواره به گوش می رسید. در ماه های اخیر هم هرچند وقت یک بار تصاویر جاسوسی و اطلاعاتی از آن در دنیای مجازی اینترنت و نشریات مختلف خودرویی انتشار می یافت، تا اینکه بالاخره در موتوشوی بین المللی شیکاگو 2011، شورولت به صورت رسمی از نسخه فوق قدرتمند نسل پنجم کامارو با کد ZL1 رونمایی کرد.

پیشرانه Chevrolet Camaro ZL1 متشکل است از یک موتور LSA V8 6.2 لیتری مجهز به سوپرشارژر که قادر است نیرویی برابر با 550 اسب بخار و بیشینه گشتاوری معادل 677 نیوتن متر تولید کند. این قدرت از طریق سیستم انتقال قدرت 6 سرعته دستی Termec TR-6060 به چرخ های عقب این هیولای عضلانی انتقال می یابد. این سیستم انتقال قدرت که از نوع MG9 است، ظرفیت گشتاور بالاتری داشته و به کلاچ دو- دیسک و شیفتر جدید با فواصل کمتر اتصال یافته است.

کد ZL1 از موتور مسابقه ای تماما آلومینیومی با همین نام گرفته شده است. موتوری که اواخر دهه 1960 میلادی توسعه یافت و بر روی گروهی از کاماروهای استاندارد مدل 1969 نصب شد. در آن زمان، فقط 69 دستگاه کامارو با این موتور خاص تولید شد و در حال حاضر کلکسیونرهای بسیاری برای تملک یکی از آن ها سر و دست می شکنند.

آقای اِد وِلبورن، نائب رئیس طراحی جهانی این کمپانی می گوید: «همه چیز درباره طراحی ZL1، مخصوصا آئرودینامیک آن، مستقیما به فناوری و عملکرد فنی آن ارتباط دارد. هدف طراحان ما این بوده که نشان دهند تلفیق طراحی کاربرد- محور با فرم هایی که به زیبایی شکل گرفته اند، موجب خلق شخصیتی قدرتمند و با ابهت می شود.»

بارزترین تغییراتی که در طراحی خارجی Camaro ZL1 نسبت به نسخه استاندارد آن اعمال شده عبارتند از چهره جدید در نمای جلو و درپوش آلومینیومی موتور با خروجی های یکپارچه هوا. درپوش موتور ZL1 در قسمت برآمده خود متشکل است از یک بخش میانی نمادین که از جنس فیبرکربن و به رنگ سیاه ساخته شده است. لبه سیاه رنگی که از ورودی هوای زیرین سپرجلو آغاز شده و با گذر از رکاب های جانبی به زیر سپر عقب رسیده، پادری های جدید، چرخ های غول پیکر 20 اینچی با طراحی جدید پره ها، تایرهای پهن تر و البته یک جفت لوله دوبل سیستم اگزوز که صدایی مهیب و طنین افکر درخور یک یانکی عضلانی ایجاد می کند، دیگر مشخصه های ظاهری Camaro ZL1 به حساب می آیند.

سیستم تعلیق و سیستم کنترل مغناطیسی سواری Chevrolet Camaro ZL1 که با توجه به ذائقه راننده، حالت سواری را از Tour به Sport و بالعکس تغییر می دهد، بطور کامل اصلاح و بهینه سازی شده اند. سیستم کنترل مغناطیسی سواری یا همان Magnetic Ride Control به منظور کاهش قابل تنظیم نوسانات در هنگام سواری و البته کنترل بهتر بدنه و عملکرد خودرو، از فناوری تغییر شکل و جریان مغناطیسی بهره می برد.

کامارو ZL1 جدید همچنین از سیستم ترمز ارتقاء یافته ای بهره می برد که با همکاری کمپانی مشهور و خوشنام برمبو توسعه یافته است. در این سیستم ترمز، دیسک های دو تکه 370 میلیمتری جلو از کالیپرهای 6 پیستون بهره می برند، در حالیکه کالیپرهای بکار رفته در دیسک های 365 میلیمتری عقب از نوع 4 پیستون هستند.

از جمله بارزترین مشخصه های کابین این کامارو قدرتمند نیز می توان به طراحی جدید فرمان، پدال های آلیاژی و هدآپ دیسپلی (نمایش اطلاعات خودرو بر روی شیشه جلو) با نمایش بی همتای اطلاعات عملکردی خودرو اشاره کرد. البته نباید از صندلی های مجهز به سیستم گرمایشی و پوشش یافته با چرم و نشان حک شده ZL1 بر روی پشت سری صندلی های جلو نیز گذشت.

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: ابر خودرو ها _ 20 مطلب، ،
:: برچسب‌ها: » Chevrolet Camaro ZL1 , کامارو گردن کلفت می آید,


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به .:: ۩۞۩ مرکز دانلود ۩۞۩ ::. مي باشد.