همه چیز درمورد تورنت و بیت تورنت!
مرکز تخصصی دانلود رایگان ,بازی,فیلم,انیمیشن,ترینر,pc,xbox,wii,iphone,psp,ps1,ps2,ps3,جالب ودیدنی,ایرانی,آبدیت نود,پسورد,سریال,

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

همه چیز درمورد تورنت و بیت تورنت!
نویسنده : amir90 تاریخ : چهار شنبه 16 شهريور 1390

 همه چیز درمورد تورنت و بیت تورنت!

 
چهارشنبه، 6 بهمن ماه، 1389
 
دسته بندی :
 
بازدید از این پست : 23

احتمالاً شما هم تا کنون نام تورنت ( Torrent ) را شنیده اید و اطلاعات کمی در مورد آن دارید. به راستی تورنت چیست؟ بیت تورنت چیست؟ امروز توضیحات و همه چیز درباره تورنت و بیت تورنت را برای شما آماده کرده ایم و امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

www.Clickkon.com


شبکه ی Torrent چیست؟ 
 شبکه ی تورنت(Torrent)، یک شبکه ی اشتراک گذاری فایل بین کاربران است. در این شبکه، از طریق اتصال کاربران به یکدیگر، فایل دانلود می شود؛ یعنی می توانید در کامپیوترهای هزاران نفر در سراسر جهان که از این شبکه استفاده می کنند، جستجو کنید و فایل های دلخواه تان را دانلود کنید. این با دانلود از یک سایت، تفاوت دارد. 
در شبکه ی تورنت، سرعت دانلود خیلی بالاتر از شبکه های اشتراک گذاری دیگر است و با یک اینترنت128 کیلوبایت می توانید تا روزی یک گیگابایت دانلود کنید؛ حتّی اگر وسط دانلود، از برنامه خارج شوید و کامپیوتر را خاموش کنید،برنامه های تورنت حواسش هست که تا کجای فایل را دانلود کرده است. 
معروف ترین برنامه برای شبکه ی تورنت، برنامه ی آزوروس(Azureus) است.پس از نصب این برنامه، می توانید با استفاده از سایت های دانلود از تورنت، فایل های قابل دانلود را پس از جستجو ببینید ودر کامپیوتر خودتان ذخیره کنید. کامپیوترهایی که فایل دانلود را طبق جستجوی شما دارند، با نام Seed مشخص می شوند، و کسانی که در حال دانلود آن فایل هستند، با نام Leecher معلوم می گردند. 
 
Bit Torrent چیست؟
بیت تورنت یک نرم افزار نیست، بلکه در اصل روش یا پروتکلی برای دانلود کردن فایلها است مشابه شبکه های تحت پروتکل P2P یا کابر به کاربر که البته ابعاد وسیع تر و کامل تری نسبت به این شبکه ها و پروتکل مذکور داراست، و به برنامه هایی که شما از آنها برای دانلود فایل با استفاده از پروتکل بیت تورنت استفاده میکنید اصطلاحا کلاینت های بیت تورنت می گویند.

بیت تورنت مثل Limewire/Kazaa/Napster و سایر برنامه های P2P که در گذشته مورد استفاده قرار میگرفت نیست. و البته این بدین معنی نیست که استفاده از آن سخت و یا پیچیده است، بلافاصله بعد از اینکه برنامه های قدیمی P2P گذشته را فراموش کنید و به استفاده از بیت تورنت روی بیاورید خواهید دید که استفاده از آن چه مقدار ساده و چه مقدار کارآمدتر نسبت به روشهای گذشته است.

Bit Torrent چگونه کار میکند؟
آنچه که سبب تکامل بیت تورنت می شود و در عین حال باعث می شود این پروتکل نسبت به P2P ابعاد وسیع تری یابد در پروسه ی دانلود فایل تحت این پروتکل خلاصه می شود، چرا که در بیت تورنت یک فایل به صد ها قطع کوچک تقسیم می شود و در این شرایط نیازی نیست که کاربر همه ی فایل را دانلود نماید تا بتواند به اشتراک گذاشتن آن را بر روی شبکه آغاز کند، بلکه به محض اینکه کاربر یکی از صد ها قطعه ی کوچک فایل را دریافت کرد می تواند آن را به دیگران به اشتراک بگذارد. به همین علت است که بیت تورنت نسبت به پروتکل قدیمی P2P بسیار سریع تر است زیرا به محض اینکه کلاینت بیت تورنت شما یکی از قطعات فایلی که در حال دانلود آن است را دریافت کرد آن را با دیگران به اشتراک میگذارد و این عمل به صورت دائم تا دریافت کامل فایل ادامه میابد.

برای دانلود کردن یک فایل مثلا یک فیلم یا یک آلبوم موسیقی از بیت تورنت بایستی ابتدا فایل تورنت آن را بیابید، اشتباه نکنید فایل تورنت حاوی فایل یا فایلهای مورد نظر شما نیست بلکه این فایل حاوی اطلاعاتی است که توسط آن کلاینت بیت تورنت شما در می یابد که در کجا و چه آدرسی می تواند کاربری را بیابد که این فایل را دارد و آن را تحت پروتکل و شبکه ی بیت تورنت به اشتراک گذاشته و قابل دانلود کردن است.

حالا که از بیت تورنت یک پیش زمینه ی نسبی پیدا کردید و با آن به صورت کلی آشنا شده اید حتما سئوال میکنید از کجا فایل های تورنت را پیدا کنیم و چگونه آنها را دانلود نمائیم؟

در جواب باید بگوییم بهترین راه استفاده از نرم افزار Vuze  و یا u torrent است که در لینک زیر میتوانید آن را دانلود کنید :

دانلود Vuze 4.6  -  دانلود u Torren


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: آموزشی کاربردی _25 عدد، ،
:: برچسب‌ها: همه چیز درمورد تورنت و بیت تورنت!,


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.




تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به .:: ۩۞۩ مرکز دانلود ۩۞۩ ::. مي باشد.